Рогатият Джо и новата журналистика

мар. 15, 2022 | Истории

Рогатият Джо и новата журналистика

15 март 2022 | Истории

Днес журналистиката не е ценена? Често го повтарям и в Дигитални истории и все пак, насреща има много аргументи. Ето един огромен, огромен аргумент. Рогатия Джо.

200 000 000 долара. Толкова се оказа, че е получил за договора си със Spotify прословутият Джо Роган. Създателят на най-успешния подкаст, който определено проправи пътя на целия жанр, явно е доста ценен от работодателите си и има защо. Любимият образ в битката на антиваксъри и ваксъри, на „модерните“ и „ретроградните“, на леви и десни, на всички, които завиждат, възмущават се, или просто ценят силния образ.

Та кой е в крайна сметка този приятно глуповат чичко, събрал толкова погледи… и милиони? Как се стигна дотам дори Белият дом да се възмути от работодателите му заради него? И как неговата история е свързана с бъдещето на журналистиката? Та той на пръв поглед е всичко друго, но не и журналист, нали така…

 

Джо Роган

 

Пътнико свиден

Последният отговор е ясен. Много просто, той го създава, бъдещето на журналистиката, по един или друг начин.

Сам казва, че не е журналист, а „стендъп комик, фен на смесените бойни изкуства, психеделичен авантюрист“. Днес е на 53, преди да влезе в днешната си роля е спортен коментатор на смесени бойни изкуства (а преди това – и участник в тях), стендъп комик, реалити водещ.

Има черен колан по бразилско джу джицу. Като актьор си е чист провал. Обича да ходи на лов с лък за едри животни и да помпа мускули. Другото май не го обича чак толкова – да създава жестоки обществени противоборства, но така му се получи през последните месеци. Преди новините от Украйна да погълнат медийния поток, неговият случай и този на Джокович в Австралия бяха любимото обществено поле за спор в глобален план.

И така, Джо е създателят на прословутия подкаст с не толкова оригиналното название „Преживяването Джо Роган“ или Joe Rogan Experience, който се превърна в еталона на този жанр.

В него редовно Илон Мъск отделя по няколко часа, за да поговори за бъдещето, веднъж дори и „подпомогнат“ от цигара с трева, подадена му от самия водещ. Там идват, за да говорят „право куме в очи“ и социалистът Бърни Сандърс, и култовият за десните Джордан Питърсън, и много други смислени хора, готови да променят бъдещето. От всяко култово гостуване се ражда мем, който днес всички разпознаваме. Понякога обаче идват и побъркани конспиролози (или пророци, борци за истината, за каквито ги приемат феновете им). И именно те се превърнаха в проблем.

 

Ухо да чуе, ръка да пипне

Рогън беше любимият медиен образ; Кеворк Кеворкян на модерния западен свят; Лари Кинг без тиранти и интелигентно излъчване. Докато не се намеси в най-модерната битка, която ни ожесточи едни срещу други.

Но в тази битка няма да се впускаме, а ще потърсим нещо по-интересно. Как така грубоватият Джо се превърна в толкова успешно начинание и какви сигнали дава това за бъдещето.

Седят двама души в една битово оборудвана като студио стая, бъбрят си от тема на тема с часове, без особен сценарий, без визуални атракции. Точно в духа на класическото някогашно телевизионно толкшоу, само че без рекламите, без ограниченията във времето. Надали някой би предположил, че в свръхдинамичното ни време, за сметка на краха на традиционните медии, ще се появи този жанр.

Изведнъж се оказа, че има толкова фенове, че си струва един от световните шоу гиганти да предложи гигантската сума на един самоук журналист.

Нароиха се милиони подкасти, дори у нас се заформи своеобразна ниша с качествени примери. И все пак, Роган се превърна в единственото глобално разпознаваемо лице в света на подкаста от всички позиции и възрасти. Дори преди да се превърне едновременно в глезеното дете и трън в обувката на Spotify.

 

Оливър Стоун

Оливър Стоун в „Преживяването Джо Роган“

 

Набито ухо

С какво е толкова интересен бившият състезател в бойните спортове? С интелигентност ли блести, с обаяние, с журналистическо умение да предразполага гостите?

Разговорите му са иконични, защото са и прости, и директни, и искрени. Той си е такъв, какъвто е, и очаква същото от гостите си.

Джо умее да си говори и още повече – да слуша. Още от първия миг да предразположи събеседника, както го можеха някога водещите, преди да покълнат микрофоните в ушите им.

И като сме тръгнали с клишетата, Роган определено е „човек от народа“ или направо пролетариата. Роден е на 11 август 1967-а в Нюарк, има италиански и ирландски произход. Родителите му се разделят, когато е на 5, а от 7-годишен го отглежда майка му, изцяло губи връзка с баща си.

 

Който има уши, ще чуе

Семейството му се мести често. Ученето не му е сила, от малък се насочва към спорта. Първо към бейзбола, а после – към бойните изкуства, които се оказват истинската му страст. Тренира карате, кикбокс. Печели републиканско първенство по таекуондо, но серия от контузии му попречват да стане професионален спортист. Така и не успява да завърши колеж.

Днес едва ли съжалява особено. Със съпругата му Джесика, бивша сервитьорка, живеят в Тексас в имение на стойност 14 милиона долара. Имат две дъщери, като отглеждат заедно и момичето на Джесика от предишен брак.

 

 

Мечка страх

Преди да се заеме със сегашното си поприще, от 2001-а до 2006-а Джо е водещ и запазена марка на шоуто „Страх“. Ако не го помните, това е интелектуалното реалити, в което участниците бяха предизвиквани да се състезават, катерейки се на големи височини, ядат сурови деликатни части от всякакви зверове… и като цяло попадат в ролята на самите зверове, за да се справят с нещата, от които ги е страх.

Водещият беше идеален за ролята си, първосигнален, силен… И все пак, реалитито бързо се изчерпа. Доста по-кратка и неуспешна е предишната му кариера – като стендъп комик, актьор на „Дисни“ и… певец.

Още през 1999-а започват планове му за собствен ситком – „Преживяването Джо Роган“, с „Уорнър брадърс“. Шоуто трябва да е естествено продължение на записите му като стендъп комик, но по една или друга причина нещата се забавят и идеята пропада, след като Роган приема да води „Страх“.

 

Чуй ме

Струва си да споменем една забавна история от 2005-а. Уесли Снайпс, вече със статута на позалязваща звезда, решава да потърси медийното внимание, като предизвиква Роган да се бият по правилата на ММА. Джо веднага се съгласява, по-късно казва, че наистина боят е организиран. Така и не става ясно какво е попречило на Снайпс, носител на черен колан по шотокан карате, да се срещне с майстора на джу джицу. Хубавото е, че няма пострадали.

През вече далечната 2009-а на Роган му идва нестандартна идея, която решава да претвори на практика. Да започне да записва разговорите си с интересни хора. Така или иначе, покрай предишните си изяви има шанса да познава доста любопитни личности от разни области и се възползва от това по най-добрия начин.

Първият епизод е записан с колегата му Браян Редбан и е пуснат на 24 декември. Още през август следващата година подкастът попада в топ 100 на iTunes. През януари 2015-а записите са сваляни общо 11 милиона пъти, а през октомври същата година свалянията вече са 16 милиона на месец.

Междувременно се захваща и със странични проекти – води още един сезон на „Страх“, започва и шоу, в което представя теми като снежния човек и НЛО.

 

 

По слух

Дълги години всичко се случваше основно в YouTube. Докато той не се реши на доста смела, но и логична крачка, предвид измеренията на договора, станали ясни след това. На 19 май 2020-а Роган обяви, че е подписал прословутия договор, заради който от януари 2021-а шоуто върви само в Spotify, а в останалите канали се публикуват само кратки откъси.

Малко след това започнаха и проблемите. Със сигурност в тях за намесени и бизнес интереси, шоуто на Роган лиши от немалко приходи традиционните платформи, а се твърди, че инвестицията на новите му домакини вече се е изплатила многократно.

Днес „Преживяването“ има повече постоянни зрители в сравнение с всички публицистични предавания на водещите американски телевизии, взети заедно. Слушанията му на месец достигат 190 милиона.

 

Слухове

Преломният момент дойде, когато Роган заяви, че няма да се ваксинира. После прекара тежък ковид и се подложи на спорно лечение. Първата сериозна атака дойде от CNN, които го обвиниха, че се е лекувал с препарат за обезпаразитяване на коне. Роган извади документи, че е следвал медицински протокол и се похвали, че това му е помогнало да се справи с болестта само за три дни.

Скандалът обаче се случи именно в момента, когато и тук, и в САЩ битката за и против ваксините се разгаряше с пълна сила.

Напрежението се нагорещи още, когато музиканти като Нийл Янг и Джони Мичъл обявиха, че се отказват от платформата, заради това, че продължава да разпространява шоуто на Роган. От Spotify нямаше нужда да се замислят много как да реагират, журналистът Тед Джоя изчисли, че някой музикант трябва да събере 23 милиарда слушания в платформата, за да спечели толкова, колкото Роган. Цифрата е напълно недостижима.

Особено силно пробуди духовете разсъждението му, че ако сте млади и здрави, няма никакъв смисъл да се ваксинирате. Именно тук се намеси Белият дом – официалният представител Кейт Бедингфилд, гостувайки на CNN, отбеляза: „Може би пропуснахме момента, когато Джо Роган е станал професионален лекар?“. Антъни Фаучи го порица и определи думите му като безотговорни.

270 лекари изпратиха протестно писмо, че Роган дава думата на много спорни гости. Той се извини, каза, че просто търси различни гледни точки, което никак не удовлетвори противниците му. Очевидно все още скандалът продава, защото акциите на Spotify същия ден скочиха с 12%.

 

Джо Роган

Днес Джо монетизира популярността си и като комик. Не без самоирония турнето му се казва „Свещеният клоун“

 

Ще ти дърпат ушите

От платформата очевидно си бяха поставили за цел да доминират в света на подкастите, като за 4 години инвестираха в различни проекти около милиард долара. И се оказаха на правилната страна, печалбата им за 2021-а нарасна рекордно, над всякакви предишни прогнози.

Джо Роган държи на своята независимост, сам си определя гостите и темите. Възгледите му са нетипични, не се побират в едната от двете традиционни американски крайности. Подкрепя еднополовите бракове, минималния гарантиран доход, свободното разпространение на леки наркотици, но също и свободата всеки да притежава оръжие. Понякога казва, че ще гласува за Тръмп, понякога – за Бърни Сандърс, защото цял живот отстоява идеите си. А накрая признава, че е подкрепил някой от маргиналните кандидати, които тук не сме и чували.

За собствения си опит с халюциногена DMT казва пред „Ролинг Стоун“, че е „ш…ани милиарди влакчета на ужасите плюс извънземни. То е, каквото е, не знам какво е. Химически път съм други измерения? Портал, през който душите преминават? Не мисля, че има някакви негативи“.

 

Де се е чуло и видяло

Епизодите на шоуто вече са над 1780. Факт е, че след скандала доста по-малко са известните гости, но надали ще е задълго. Нови разговори се появяват обикновено през 2-3 дни, темпото е доста ускорено в сравнение с началото на проекта.

Къде ли самият Джо Роган намира обяснението на успеха си? „Подкастите ми са просто разговори. Често нямам идея за какво ще говоря, докато не седна и не започна срещата. Някои от идеите ми не са подготвени или конкретни, подемам ги на момента, но давам всичко от себе си. Това са просто разговори и мисля, че затова шоуто е харесвано.“

Успехът на подкастите изненада всички ни. Уж нямаме време за дълги формати, бързаме ли, бързаме… и точно тук те блеснаха с пълната си сила. Защото, докато скролваме, всъщност ние… не мислим. Не се съсредоточаваме, не се замисляме.

Същевременно идва натоварването на сетивата ни. Някак си не ни е уютно, ако не вършим нищо. Скролвайки, започнахме да си намираме извинение, ако поне по същото време слушаме нещо, което смятаме за смислено. Някъде там дойдоха и аудиокнигите.

А после, като огромна вълна, и подкастовете. Някакви хора седят и си приказват, или пък представят под някаква форма смислено аудио съдържание. Video Killed the Radio Star, уж видеото уби радиото, а после радиото го издебна в гръб, като в ням филм.

 

Нийл Деграс Тайсън

Нийл Деграс Тайсън гостува на Джо

 

Уши за истината

И какво от това? Явно всички сме се уморили от ефекти и понякога търсим другото. Смисъла, посланието, разказа, историята. Интонацията, мига, точните думи. Извеждането на познати личности от лустрото им. В това е красотата на подкаста.

Горе-долу както се получи с мема. Уж всички търсят ефектите, а изведнъж започнахме да се смеем на едни и същи картинки, повтаряни с леко променен текст.

Ако има една личност, която да събира като олицетворение успехите на жанра, това несъмнено е Рогатия Джо.

„Днес вече не може да си представим живота на световната общност без медиите. Опасността е в това, че медиите, които станаха голяма сила, престанаха да се занимават само с информация. Поставиха си по-амбициозна цел: започват да формират действителността“, тези думи пише теоретикът на журналистиката Ришард Капушчински преди почти 20 години, дълго преди днешната медийна ситуация. И все пак, като че ли казва всичко за това, което прави Роган и отношението на медиите срещу него.

Безспорно живеем във време на разломи, които са разширявани от длетото на скуката, блъскано здраво с всеки скрол от чука на балона на филтрите.

 

мем

Джо си пада и по самоиронията. Сам е автор на този мем от култовото гостуване на Елон Мъск.

 

Чухте ли клюката?

Едно от основните обвинения към Роган от традиционните медии в САЩ е, че не подбира внимателно гостите си, че дава дума на хора без доказан авторитет. Но кой е този критерий, който трябва да има журналистът, за да определя сам въпросния авторитет? Ако у нас например е изправен пред прословутата тема на ковида, по какво точно да прецени дали може да покани проф. Ч. и доц. М., ако са безспорни специалисти по имунология и инфекциозни болести. Кой точно журналист може да прецени с какво са по-компетентни например от професори в областта на хирургията? До момента дори собствените им гилдии не са еднозначни, какво правим тогава?

Журналистът е удобният виновен. Всеки знае кого трябва да кани и с кого как да приказва.

Това не е лесно, нито може да се вкара в рамки.

Точно както и самият Роган. С малката разлика, че той прави това, което харесва. Срещу 200 000 000 долара и обичта на милиони хора.

 

Джо Роган

 

И стените имат уши

По традиция, отношението към него минава през разломи, но най-модерният се е отцепил там, където се е впила иглата на ваксината. През него минава отношението към любителя на лова с лъкове. Дори у нас, бързо можете да попаднете на текстове, които красиво го ласкаят като смелия борец срещу корпоративните медии или обратното: лъжец, изпечен манипулатор и ловец на наивници.

Според мен пък е просто човек, попаднал на точното място в точния момент.

В който хората имат нужда от смислен, човешки разговор с някои от големите личности на нашето време. Не прекъсван от рекламите на прах за пране в големите медии. Или от зависимостите им – партийни, конюнктурни или корпоративни. Не движен от бързината, поведен на обречена битка със социалните мрежи. А даващ пълнокръвни образи, рисуващ смислени истории.

И какво, като изкарва добри пари? Изкарват ги и много по-„смислени“ TikTok инфлуенсъри. И FansOnly инфлуенсъри. И всякакви инфлуенсъри.

Докато той просто кани хора, които имат какво да кажат и си бъбри така както ние едно време си бъбрехме с комшиите, на карти или на по бира, преди да дойде фейсбук.

Въпреки това, бъдещето на Роган и неговото шоу изглежда светло, а още по-светло: това на жанра подкаст. Тази седмица в Дигитални истории ще е тематична, в петък очаквайте среща с един от най-популярните и самобитни български подкастери. Кой ли е той и какво има да ни каже за бъдещето на жанра и на начина, по който се информираме?

„Това е единствената ми цел“, казва чичо Джо. „Да се заобикалям със забавни хора, като съм сигурен, че всеки си прекарва добре и работи здраво“. Може да не е най-дълбоката мъдрост, която ще прочетете днес, но е подобна на нашия герой – проста, ясна и все пак точна.

Дигитални истории
<a href="https://karamanev.me/author/georgik" target="_self">Георги Караманев</a>

Георги Караманев

Програмист, журналист на свободна практика и писател. Още за мен – четете тук.
Дигитални истории

Най-нови публикации:

Кой е авторът – човек или изкуствен интелект?

Кой е авторът – човек или изкуствен интелект?

Можем ли днес да различим създаденото от човека от генерираното от изкуствения интелект? Нека заедно направим един експеримент, който може да даде много интересни отговори. 30 бързи въпроса,...

повече информация
Създават ли алгоритмите изкуство? 15 важни гледни точки

Създават ли алгоритмите изкуство? 15 важни гледни точки

Изкуственият интелект ни изумява с умението си да създава текст, изображения, вече дори видео. Технологии, които изглеждаха немислими, днес са част от ежедневието и в същото време са...

повече информация
„Тетрис“. Човекът не спира да побеждава себе си!

„Тетрис“. Човекът не спира да побеждава себе си!

„Ще умра, не си чувствам ръцете…“, продумва Блу Скути, преди да си даде сметка, че е изпълнил една мечта, изглеждаща невъзможна. Почти 4 десетилетия по-късно е победил, по един или друг начин,...

повече информация
„Всички истории вече са разказани. Но как ще трепти словото?“

„Всички истории вече са разказани. Но как ще трепти словото?“

Срещнали се режисьор, рапър, подкастър и журналист, програмист, писател. Разговор на разменени домакинства… и макар че сме само двама души (и, разбира се, още един чудесен подкастър), се оказа, че...

повече информация

Още публикации по темата:

От рубриката:

„Тетрис“. Играта от СССР, която 40 г. ражда легенди

„Тетрис“. Играта от СССР, която 40 г. ражда легенди

Почти 40 години по-късно най-накрая оригиналният „Тетрис“ беше победен!
Триумфът на едно симпатично 13-годишно хлапе привлече погледите към добрата стара класическа надпревара във времената, когато компютърните игри са съвършена наслада за сетивата.
Какво има да ни каже това на фона на изкуствения интелект? Защо изведнъж в много интелектуални игри човекът се оказа способен на неочаквани умения? Как се роди играта, която всеки познава и как се превърна в легенда? Кои са интересните страни и мрачните ѝ тайни?
Това е дълга и поучителна дигитална история, която минава през забележителни личности, през триумфове и трагедии, през култури и обрати…

повече информация
Невижданият код

Невижданият код

„В софтуерния свят хората със зрителни увреждания могат да намерят изключително добро професионално развитие“, казва днешният ни герой. И го доказва със собствения си пример.
Той е един от най-активните и постоянни ентусиасти в българската WordPress общност, особено що се отнася до достъпността на сайтовете. От цели две десетилетия създава уеб страници с помощта на платформите с отворен код. А сега е поел и по пътя на класическото програмиране…
Днес Исмаил Исмаил има две големи цели. Да помогне за това повече от огромните възможности на живота онлайн да станат достъпни за хората с увреждания.
И да покаже, че в сферата на информационните технологии те могат да намерят много успешно професионалното си бъдеще.
Отворете сетивата си за една доста неочаквана… гледна точка.

повече информация
„Компютърът ще бъде като хляба!“ Как БГ фантастите видяха XXI век?

„Компютърът ще бъде като хляба!“ Как БГ фантастите видяха XXI век?

Как ще изглежда бъдещето?
Какъв ли ще е животът през XXI век, погледнат през телескопа на българските журналисти и фантасти от 80-те? Има от какво да се изненадаме. Предстоят 5 блестящи прозрения, 5 неоправдани очаквания и 5… особено интересни и важни повода за замисляне.
„Новите поколения машини и програми плътно се приближават до мечтания изкуствен интелект. Естествено, ние още не знаем доколко се припокрива мисленето на човека и на машината, но важното е не как мислят компютрите, а самият факт, че могат да имитират мисловна дейност.“
Не, думите не са на поредния потребител, очарован от ChatGPT. Те са от сборника „Силуети на XXI век“. Книгата излиза през 1986 г., автори са Димитър Пеев, Агоп Мелконян и Васил Димитров. Имената са познати на всеки любознателен читател над 40-те, а и на всеки ценител на българската фантастика.
В навечерието на Нова година е повече от интересно да се заровим в техните прозрения. Загледани в бъдещето, да се замислим… какво ли се задава наистина?

повече информация

Най-новите:

Кой е авторът – човек или изкуствен интелект?

Кой е авторът – човек или изкуствен интелект?

Можем ли днес да различим създаденото от човека от генерираното от изкуствения интелект? Нека заедно направим един експеримент, който може да даде много интересни отговори.
30 бързи въпроса, достатъчни са около 5 минути. Иска се единствено да прецените кои от изображенията и текстовете са генерирани от изкуствения интелект и кои са създадени от хора.
Включете се, опитайте! Поканете и приятели! Колкото повече са участващите, толкова по-интересни ще са резултатите!
Събирането на резултати ще продължи две седмици – до 8 март 2024 г. Петима от участниците ще получат подарък.

повече информация
Създават ли алгоритмите изкуство? 15 важни гледни точки

Създават ли алгоритмите изкуство? 15 важни гледни точки

Могат ли алгоритмите да творят?
Средство или автор е изкуственият интелект?
Има ли как ИИ да създаде следващите изкуства, или вече творенето е безсмислено занимание?
Какво ще правим, когато произведенията му във всяка област станат неразличими от човешките?
Вече 3 години в този сайт събирам гледни точки по големите въпроси на днешния технологичен ден. Смятам, че е жизненоважно да включваме повече различни гласове в дискусиите по важните теми, каквато безспорно е тази за изкуството и творчеството.
Ето 15 от най-интересните и съдържателни мнения, които събрах за това време. Влизат ли в противоречие, или се допълват думите на технологичните хора, писателите, творците, духовниците и… котараците?

повече информация
Как да си генерираш инфлуенсър

Как да си генерираш инфлуенсър

Как да не харесаш Елена Димитрова или просто ЕкоЕлена? Руса, усмихната, позитивна. Пътува, живее природосъобразно, дава полезни съвети, предлага екзотични рецепти. Е, има и още един детайл. Тя… не съществува.
Направих си експеримент, създадох изцяло генерирана изкуствена героиня, в продължение на един месец публикувах съдържание от нейно име във Facebook и Instagram.
Какво ли се случи нататък?
84 519 души видяха поне една от нейните публикации, 8900 ги харесаха, профилите ѝ привлякоха 289 последователи. Тя получи няколко десетки умилителни мнения, 9 предложения за романтична връзка… И нито един коментар, който по някакъв начин да отрази факта, че всяка буква, всеки пиксел от онлайн образа на Елена е генериран от изкуствения интелект.
Алгоритмите вече минават теста на Тюринг, ами… ние дали ще го издържим?

повече информация
Д-р Физиев, който учи ИИ да чете гените ни

Д-р Физиев, който учи ИИ да чете гените ни

„Комбинацията между генетика и изкуствен интелект е изключително силна и очаквам през следващите години големи новини“, казва д-р Физиев.
Защо е толкова трудно да разчетем кои от гените ни са виновни за даден проблем? Какви са ползите от това, че днес всеки може да разчете генома си? Дали не надценихме наследствеността като основен фактор за това дали сме здрави? А как изглежда бъдещето на манипулирането на гени и „дизайнерските бебета“?
Д-р Петко Физиев е специалист по биоинформатика – онази област, която обещава през следващите години да научим повече за това как работят гените ни и каква част от здравословните проблеми са предизвикани от наследствеността. На напредъка в генните терапии се възлагат надежди да победи редица заболявания.
Гостът ни работи в сърцето на Силициевата долина, в компанията Illumina, световния доминатор в производството на апаратура за генетични изследвания. Начело е на екип, който разработва приложения с изкуствен интелект, които да помогнат в опознаването на собствената ни ДНК.

повече информация
„Тетрис“. Човекът не спира да побеждава себе си!

„Тетрис“. Човекът не спира да побеждава себе си!

„Ще умра, не си чувствам ръцете…“, продумва Блу Скути, преди да си даде сметка, че е изпълнил една мечта, изглеждаща невъзможна. Почти 4 десетилетия по-късно е победил, по един или друг начин, играта, която всички сме играли.
Застанал зад ретро телевизор с кинескоп, намерен след безброй трудности, щракащ 42 минути без откъсване копчетата на ретро джойстик със скорост над 20 удара в секунда… тийнейджърът ни припомни, че няма предел за човека.
Как обаче е възможно да победиш игра, която няма край? И защо този успех и пътят до него са много важна новина за хората като вид? За възможностите на човека, благодарение на сътрудничеството и на таланта винаги да върви напред… Да създава, да твори, да намира смисъл. Да ражда истории.
„Тетрис“ е легенда, която минава през поколенията, за да ражда следващи легенди. Преди седмица се разходихме из историята на играта, дошла от една съветска лаборатория по време на Студената война. А днес ще се докоснем до един съвсем пресен рекорд, който има да ни каже толкова много за нас самите.

повече информация
„Всички истории вече са разказани. Но как ще трепти словото?“

„Всички истории вече са разказани. Но как ще трепти словото?“

Срещнали се режисьор, рапър, подкастър и журналист, програмист, писател. Разговор на разменени домакинства… и макар че сме само двама души (и, разбира се, още един чудесен подкастър), се оказа, че комбинациите от по три поприща имат още интересни нюанси.
Подкастът „2&200“ е класика в жанра, показва защо днес тази форма на разговор връща погледите и слуховете към споделените думи.
Продължаваме разговора за ценителите на Кустурица и/или Достоевски и/или Маркс. С Орлин Милчев, познат по-рано и като MC ATILA, способен да пробожда с думи и въпроси. Той е и режисьор, миналата година излезе дебютният му пълнометражен филм „Изкуството да падаш“. Гост с неочакван поглед към важните теми на днешния ден, преплетени с технологиите.
„Бич Божи“ отдавна не е един герой, а онова, което създадохме онлайн. Но какво се задава нататък?

повече информация
Share This